בגיל 45 יוצאת מאזור הנוחות

מתי שהוא כולנו מגיעים לנקודה בה חייבים לעשות שינוי. שינוי יכול להיות סוף הדרך בתפקיד, בארגון, אולי אפילו במקצוע. סוף הדרך זה אומר שהגענו לצומת שיש בה רק שמאלה וימינה, אין יותר ישר…

זה לא שאלה של אם, רק של מתי. שנים רבות אני מלווה את התהליך הזה ולמדתי שישנם שני סוגי אנשים. אלו שידעו שהיום הזה יגיע והתכוננו אליו ואלו שלא מבינים מאיפה זה בא להם ומה פתאום ולא יכול להיות.

יום אחד אתה מגלה (במקרה הרע) או מבין (במקרה הטוב) שהגעת לאיזה שהוא סוף של דרך. לפעמים זה בא בהפתעה ולא היה צפוי. לפעמים הכתובת היתה על הקיר ולא רצינו לראות.

אבל למדתי משהו מפתיע מכל מי שליוויתי בתהליך הזה בשנות הקריירה שלי – אין קשר בין הנסיבות שמביאות לכך שאנחנו מבינים שהגענו לשם, לבין הדרך בה אנחנו מתמודדים בנקודת הזמן הזו. פגשתי אנשים בארגונים שנסגרו והם לא הבינו שזה אומר שהם צריכים לחפש משהו חדש. ופגשתי אנשים בשיא פעילותם שעבדו שנים לקראת היום בו יצאו לדרך חדשה וכשנוצרו הנסיבות יכלו לנצל את ההזדמנות ולהגשים חלום או לנסוק עוד יותר למעלה.

ומכולם למדתי. למדתי קודם כל שהיום הזה יגיע גם אלי. השאלה רק מי יבחר, אני או הנסיבות. ולמדתי שאני רוצה להיות מאלה שהגיעו לשם עם מודעות ותוכנית כי אני כבר יודעת שיש לי עוד 20 שנות קריירה ולא, אני לא אצא לפנסיה בדיוק מהמקום שאני נמצאת בו עכשיו.

כבר כמה שנים שאני בתוך הסיפור הזה, כבר כמה שנים אני סוללת את השביל שלי במסע מרתק שהוא גם העבודה שלי, גם הקריירה האישית שלי וגם המנוע החברתי שלי. הבלוג הזה התחיל לפני כמה חודשים מתוך הבנה שהדרך שלי, הן מצד העבודה והן מהצד האישי, היא הדרך של רבים מאיתנו שהתחילו לעבוד איפה שהוא לפני 25 שנה פלוס מינוס. ושיש ערך בלחלוק את הדרך, ללמוד מכל השותפים בה וכן, גם לשנות את מה שצריך.

ובעיקר, בעיקר מתוך ההבנה שההתמודדות עם המציאות, התמודדות ולא הכחשה, היא צעד גדול בכיוון הנכון. או לדברי הסופר Robert Allen

everything you want is just outside your comfort zone

אני לא ב comfort zone שלי. אבל אני בדרך בזכות כל מי שהיה כאן לפני ונמצא כאן בסביבה. לומדת מכל התנסות ומאמינה בכח של השיתוף.

אתם מוזמנים לקחת מה שמתאים לכם ולתרום מה שיש לכם לשתף. ביחד נסלול את דרך הקריירה שלנו ל 20 השנים הבאות.

large-AX1A2125-2
נירית כהן

אני נירית כהן ובעשור האחרון אני מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים וגם בממד הלאומי של כלכלה, חברה וחינוך.

חיפוש
המומלצים
הרשמה לבלוג
כדי שתישארו מעודכנים

למנהלים. לעובדים. לקריירה.

העולם משתנה סביבנו ופוגש אותנו כל פעם במקום אחר. מה מעניין אותך היום?
למנהלים: להכין את המנהלים, התהליכים והארגון לארגון העתידי
לעובדים: כלים לפיתוח, חיבור ושימור עובדים בנורמלי החדש
למרכזי קריירה: תכנים לפיתוח וניהול קריירה למרכזים ועמותות שעוסקות בקריירה
לקריירה שלך: מפה וכלים לחיפוש עבודה, ניהול ושינוי בקריירה שלך
Web_Icon_2

למנהלים

Web_Icon_1

לעובדים

Web_Icon_3

למרכזי קריירה

לקריירה שלך

כדי שתהיו מוכנים... הירשמו לניוזלטר השבועי