מתי פעם אחרונה מצאתם מבלי לחפש?

איך נראה השבוע שלכם? את מי פגשתם? עם מי שוחחתם? עם מי שתיתם קפה? סביר להניח שרוב, אם לא כל האנשים איתם דיברתם השבוע הם אנשים שאתם מכירים – מהעבודה, לקוחות, חברים, משפחה.

אם אתם חושבים עכשיו "לא נכון, דווקא נפגשתי עם לקוח חדש, מישהו בעבודה שלא דיברתי איתו מעולם" אז תרשו לי עוד שאלה. האם נכנסתם לשיחה הזו עם מטרה? למשל סביב נושא מסויים, או במטרה למכור, לגייס כסף או תמיכה?

בעצם, מתי בפעם האחרונה התגלגלתם לשיחה עם מישהו שאתם לא מכירים בלא שהיתה לכם שום מטרה בשיחה, מבלי שהתכוונתם להשיג, לקדם, למכור? סתם ככה. ואני לא מתכוונת לשיחה בחדר ההמתנה של רופא השיניים או בתור לקופה בסופר. אלא ממש שיחה, כזו שנמשכת יותר מכמה דקות.

למה זה חשוב?

אין בעברית תרגום למילה Serendipity. למען האמת, על פי Wikipedia, זו אחת מעשר המילים באנגלית שהכי קשה לתרגם. תנסו את זה ב Google Translate ותקבלו בחזרה את אותה מילה. זה אגב נכון כמעט לכל השפות.

Serendipity זה למצוא בלי לחפש. או על פי מילון אוקספורד:

The occurrence and development of events by chance in a satisfactory or beneficial way

 

ומילת המפתח היא: BY CHANCE. או אם להסתכל בתמונה לרגע, הקו המבולגן הזה למטה שעובר בין נקודות ואנשים באופן לא מתוכנן ולא משורטט. זה שמביא בסופו של דבר לתוצאה הרצויה: התפתחות האירועים באופן משביע רצון. או בציור, לרעיון, ליצירתיות, למה שנותן לנו ערך חדש.

עכשיו נחזור לשבוע שלכם.

בעולם הישן, בעיירות הקטנות בהן כולם הכירו את כולם, ידע חדש ומסעיר היה מגיע עם ההלך המזדמן שסיפר על מקומות רחוקים. נדמה שאנחנו מאד רחוקים מהעידן ההוא, עם הטכנולוגיה והתנועה במרחב המאפשרים לנו גישה לכל מקום ומידע שנרצה ויותר מכך. האמנם? באיזה עידן אתם חייתם השבוע? רובנו מגיעים למשרד בכל יום ופוגשים את אותם 10-20 איש שאנחנו מורגלים לתקשר איתם. אולי, אם אתם אנשי מכירות או נותני שירות בעצמכם, אתם פוגשים לקוחות רבים אבל רוב הסיכויים שאתם לא באמת "פוגשים" אותם. אם זה נכון עבורכם, כמה אתם באמת רחוקים מהעיירה הקטנה? איך תמצאו ידע חדש, כיוון לא צפוי, משהו שיפתח לכם אולי עולם אחר? מי ההלך הזה בעיירה שלכם שיצית את דימיונכם עם סיפורים על עולמות רחוקים?

יש היום אפשרויות רבות למצוא מבלי לחפש. גלישה ברשת, למשל, היא אחת מהן. רגע, נחזור להגדרה: למצוא מבלי לחפש – בשביל שגלישה ברשת תהווה עבורכם Serendipity אתם צריכים לגלוש, לא לחפש.

קחו למשל את LinkedIn. האם אתם משתמשים בו בכדי לחפש עבודה או לפרסם את עצמכם? הנה המלצה: שימוש נכון ב LinkedIn כולל זיהוי ובנית קשר עם אנשים בעלי תחומי התעניינות דומים לשלכם, כאלה שמעולם לא פגשתם. עם חיבורים כאלה יש סיכוי טוב שתתגלגלו למאמרים שלא קראתם בנושאים שמעניינים אתכם ואם תמשיכו להתגלגל תגיעו למקומות חדשים שלא הכרתם ואולי תעשו חיבורים שלא התאפשרו קודם. עכשיו אתם שם, במקומות שם מוצאים מבלי לחפש.

עוד משפחה של אפליקציות ששווה להכיר לצורך זה היא כלי ה RSS readers כדוגמת FeedlyFeedspotFlipboard. אלה יוצרים עבורנו עיתון אישי האוסף מתוך אתרים שבחרנו את התכנים החדשים למקום אחד, אשר דפדוף יומי בו יאפשר לכם למצוא מבלי לחפש.

דר סוס כתב על זה ספר שלם "אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים":

תעזוב את העיר ותצא למרחב. אל שטח פתוח לאוויר ולרוח. שם קורים הדברים, שתדע לך, למטיילים עם רגליים וראש כמו שלך.  כשיקרה הדבר אל תפחד, אל תזיע, תמשיך ותלך ותראה שתגיע.

השבוע ישבתי לשיחת כוס קפה עם אודי. את אודי פגשתי בלי לחפש. זו כבר הפגישה השניה שלנו. הוא שאל אותי לגבי הפעילות שלי כאן, רצה לדעת "לאן אני הולכת עם זה"?

אודי יעיד שעניתי לו שאין לי מושג. אתם מבינים, אני כבר שנה מתגלגלת ב Serendipity שלי. מדברת איתכם, נפגשת עם המון אנשים ואין לי מטרה. אני לא מחפשת כלום, אבל אי אפשר לתאר את מה שמצאתי!!!

דרך צלחה.

 

 

 

large-AX1A2125-2
נירית כהן

אני נירית כהן ובעשור האחרון אני מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים וגם בממד הלאומי של כלכלה, חברה וחינוך.

חיפוש
המומלצים
הרשמה לבלוג
כדי שתישארו מעודכנים

למנהלים. לעובדים. לקריירה.

העולם משתנה סביבנו ופוגש אותנו כל פעם במקום אחר. מה מעניין אותך היום?
למנהלים: להכין את המנהלים, התהליכים והארגון לארגון העתידי
לעובדים: כלים לפיתוח, חיבור ושימור עובדים בנורמלי החדש
למרכזי קריירה: תכנים לפיתוח וניהול קריירה למרכזים ועמותות שעוסקות בקריירה
לקריירה שלך: מפה וכלים לחיפוש עבודה, ניהול ושינוי בקריירה שלך
Web_Icon_2

למנהלים

Web_Icon_1

לעובדים

Web_Icon_3

למרכזי קריירה

לקריירה שלך

כדי שתהיו מוכנים... הירשמו לניוזלטר השבועי