אולי נעזור אחד לשני בהמלצות וטיפים?

ישראל מאתגר אותי, כבר בתגובתו לאחד הפוסטים הראשונים שלי היפוך מגמה – דרושים עובדים בני 40+ ישראל מאתגר אותי ואני מודה לו על כך. לאריאל זילבר יש שיר חדש, הוא קורא לו משל האופניים:

אם הוא מזיע וקשה לו להגיע ידע שהוא בעליה וזה טוב, ואם הגלגל מתגלגל מאליו וזה קל הוא בירידה וחבל

אז אתגר זה טוב. תודה ישראל.

האתגר של ישראל השבוע הופיע בתגובה שלו לפוסט של המאמר בכלכליסט מדוע קשה לבני 45 פלוס למצוא עבודה. ולומר את האמת, ישראל אומר את זה באופן כזה או אחר כבר בכמה תגובות שלו על מה שאני כותבת כאן וברשתות החברתיות, ולקח לי קצת זמן לעכל. אתגר, כבר אמרתי?

אני כותבת במישור הפתרונות, תעשו את זה ואת זה, ואל תעשו את זה. חיפוש עבודה זו עבודה. עצות וטיפים לחיפוש עבודה. תעשו. וישראל עונה לי:

כל אחד ואחד מהם לא רק זקוק לאמפטיה אלא זקוק כנראה להנחיה ואולי אפילו הובלה בתהליך. כי אנשים לא מתמודדים עם מצב תיאורטי אלא עם בעיה אמיתית. .. והם לא רוצים / לא יכולים מכל מיני סיבות לקחת מישהו שיעזור להם. חלקם חושבים שזה בזבוז כסף חלקם נתקלו בכל מיני שרלטנים שהבטיחו להם פתרונות קסם ואז הם פוסלים את כל היועצים המאמנים ושאר גורמים שיכולים לעזור.

אז חשבתי.

הורד (1)

יש הרבה גורמים מלווים שהם טובים, מקצועיים, עצותיהם משמעותיות ויכולות לעשות שינוי משמעותי באופן בו כל אחד מחפש עבודה. אני בטוחה שבקרב המעגלים שלנו יש אנשים שחוו יעוץ כזה, מפגשים כאלה. שיכולים לצטט עצות מצויינות שקיבלו. אני כתבתי לא פעם על מפגשים כאלה עם מחפשי עבודה ועצות שקיבלו שהובילו אותם להצלחה. למשל השיחה שלי עם שרה המסופרת בפוסט חמישה דברים שלמדתי בשיחה על חיפוש עבודה.  אגב קיבלתי היום בדיוק מייל משרה, היא מצאה עבודה מצויינת.

אז חשבתי איך בכל זאת אנחנו אולי יכולים לעזור אחד לשני להתגבר על החששות ולהגיע לעזרה פרטנית, אישית, לחיפוש עבודה. כי כמו שישראל כתב לי:

זו השקעה ולא הוצאה. השקעה שמחזירה את עצמה מהר . מספיק קיצור של חודש או חודשייים במציאת עבודה.

אז חשבתי. אולי נפתח כאן דף ובו נפרסם המלצות לגורמי יעוץ וליווי שאתם מכירים?  אבל בכדי שנבטיח שלא יהיה כאן דף פרסומי, נבקש מכל פוסט כזה לציין את העצה הכי טובה שקיבל מהגורם הזה. ורצוי שתוסיפו מספיק מעצמכם כדי שמי שרוצה יוכל לפנות אליכם לשמוע עוד, לקבל עוד פרטים. אולי, אם נספר כאן בינינו על חוויות ליווי חיוביות יהיו כאן כאלה שיחליטו בכל זאת לקבל את העזרה הפרטנית ויספרו לנו אחר כך על ההצלחות שלהם.

אין לי מושג אם זה יעבוד. אבל מזמן כבר למדתי שאם לא מנסים לא מצליחים, ואם לא נכשלים סימן שלא מנסים מספיק.

תתחילו בלהעלות את ההמלצות כתגובות לפוסט הזה. אם נראה שזה מתפתח, אני כבר אהפוך את זה לדף נגיש יותר.

שננסה?

large-AX1A2125-2
נירית כהן

אני נירית כהן ובעשור האחרון אני מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים וגם בממד הלאומי של כלכלה, חברה וחינוך.

חיפוש
המומלצים
הרשמה לבלוג
כדי שתישארו מעודכנים

למנהלים. לעובדים. לקריירה.

העולם משתנה סביבנו ופוגש אותנו כל פעם במקום אחר. מה מעניין אותך היום?
למנהלים: להכין את המנהלים, התהליכים והארגון לארגון העתידי
לעובדים: כלים לפיתוח, חיבור ושימור עובדים בנורמלי החדש
למרכזי קריירה: תכנים לפיתוח וניהול קריירה למרכזים ועמותות שעוסקות בקריירה
לקריירה שלך: מפה וכלים לחיפוש עבודה, ניהול ושינוי בקריירה שלך
Web_Icon_2

למנהלים

Web_Icon_1

לעובדים

Web_Icon_3

למרכזי קריירה

לקריירה שלך

כדי שתהיו מוכנים... הירשמו לניוזלטר השבועי