איך אני מכין את עצמי להיות המנכ"ל של me@me.com

אנחנו כבר יודעים שמספר מקומות העבודה השכירים מצטמצם. שעובדים בשלבי קריירה מתקדמים מתקשים לחזור לתעסוקה כשכירים. ואגב, זה יותר ויותר קשה ככל שאתם יותר בכירים…

אבל זה לא אישי, ולמרות שיש מי שלא יאהב את האמירה הזו, זה גם לא רק בעיה של גיל. זה נוגע לשינויים העוברים על כל עולם העבודה.

איפה שתסתכלו, תמצאו מאמרים על עלייתו של שוק עבודה גמיש. עבודה במתכונת פרויקטלית, על פי דרישה. עבודה שאינה מחוברת למקום או לארגון. מי שלא מכיר, מוזמן לקרוא עוד כולל קישורים כמו הלינק שנמצא בפוסט כל הכותרות שכתבתי היום וגם כותרת אחת מ Harvard Business Review…  וממש מהחודש האחרון הלינק ל Economist בפוסט מקצועות נעלמים זו ההזדמנות שלנו!

בזה האחרון, טענתי שמקום העבודה הבא שלנו הוא me@me.com.  לכל התגובות הרבות שקיבלתי היה משהו משותף. כולם הסכימו אבל כולם גם העלו את הבעיה הגדולה הבאה: זה דורש אוסף של מיומנויות שאין לנו. אז איך עושים את זה??

me

או אם לצטט את אורית:

לפי תחזיות שונות נראה שחלק מההעסקה בשנים הבאות יהיה של עובדים עצמאיים או פרלינסארים. השאלה המעניינת היא האם לעובדים שהורגלו לעבוד כשכירים יהיו את המאפיינים, היכולות והכישורים לעבוד בצורת עבודה של עובד פרילנסאר. בלית ברירה, חלקם לפחות יאלצו לאמץ מאפיינים, גישות וכישורים על-מנת להתאים עצמם לצורת ההעסקה זו.

ואת שוקי:

כתבת: "מקום העבודה החדש שלכם הוא me@me.com. אתם המנכ"ל, מנהל הפיתוח וההדרכה, מנהלי הכספים וגם השיווק. ומנהלי המוצר. המוצר שהוא אתם". ונכון שהרבה מיומנויות חדשות נדרשות מהעובד שרוצה עבודה.  הבעיה העקרית היא שחלק ממיומנויות אלו לא כ"כ זמין למעונין בין אם זה עולה בכסף שאין לו לרוכשם, ובין אם כשרונותיו התעסוקתיים אינם כאלה שעוזרים לו ללמוד מיומנויות אלו (מקצתם או כולם).

צודקים!

אנחנו באמצע השינוי, וזה לא שינוי פרטי ברמה של כל אחד מאיתנו. זה שינוי של כל עולם העבודה. חלק מהתשתיות הנדרשות להשלמת השינוי עדיין לא קיימות. וחלק כבר כן.

קחו למשל את כל פלטפורמות העבודה שנוצרו ברשת, כמו אלו שפורטו בפוסט העבודה עוברת אל הענן ובתגובות אליו. אלו אפשרויות חדשות להציע ולקבל עבודה שמתאימות בינתיים לרוב לעבודה שאפשר לעשות דרך הרשת. אבל לאט לאט נוצרות אפשרויות שונות לעבודה שאיננה בהכרח עבודה פשוטה, או טכנולוגית. ברשת רואים כבר פעילות של שירותי שיווק ופרסום, גרפיקה ועיצוב ועוד.

אבל זה עדיין לא מספיק. זה לא מספיק לנו, לאורית, לשוקי, לאלו מאיתנו שיש להם אולי רעיון להקים מה שנקרא "עסק קטן" אבל לא בהכרח את מה שדרוש כדי לממש את כולו. אז מה חסר לנו?

מה היה עוזר לנו בכדי להגיע אל כל היכולות שאנחנו צריכים, כל אחד מאיתנו, כדי שנוכל לעשות מעבר כזה, להקים את העסק שלנו, בנוסף או במקום למקום העבודה השכיר? 

לא בהכרח להגיע אליהן בעצמנו, זאת אומרת לא בהכרח לרכוש את כל היכולות האלו. אלא גם להתקשר עם אנשים שיש להם את היכולות האלו. איך נמצא אותם? איך נתקשר איתם? 

אז תדמיינו איתי רגע.

בלי מגבלות, בלי "אבל"…

יש לכם חלום. אתם מתים להגשים אותו, להקים פעילות, לעסוק במשהו. אתם יודעים הכל בתחום שלכם, אבל לא יודעים כלום על הקמת עסק ו/או שיווק ו/או בניית תכנית עסקית ו/או מימון ו/או (תשלימו את החסר). אז דרך אחת היא ללמוד את כל אלה. אבל האם יש עוד דרכים? 

ועוד דבר אחד. אל תסתפקו ב Like לפוסט הזה. תכנסו לאתר הפייסבוק של הבלוג ותשתתפו ב Brainstorming הזה. כדי שנפצח את מה שחסר ונשלים אותו. למען הקריירה של כולנו.

 

large-AX1A2125-2
נירית כהן

אני נירית כהן ובעשור האחרון אני מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים וגם בממד הלאומי של כלכלה, חברה וחינוך.

חיפוש
המומלצים
הרשמה לבלוג
כדי שתישארו מעודכנים

למנהלים. לעובדים. לקריירה.

העולם משתנה סביבנו ופוגש אותנו כל פעם במקום אחר. מה מעניין אותך היום?
למנהלים: להכין את המנהלים, התהליכים והארגון לארגון העתידי
לעובדים: כלים לפיתוח, חיבור ושימור עובדים בנורמלי החדש
למרכזי קריירה: תכנים לפיתוח וניהול קריירה למרכזים ועמותות שעוסקות בקריירה
לקריירה שלך: מפה וכלים לחיפוש עבודה, ניהול ושינוי בקריירה שלך
Web_Icon_2

למנהלים

Web_Icon_1

לעובדים

Web_Icon_3

למרכזי קריירה

לקריירה שלך

כדי שתהיו מוכנים... הירשמו לניוזלטר השבועי