איך נתכונן למקצועות העתיד?

בזמן האחרון מתפרסמות כתבות המכילות רשימות של מקצועות, כאלה שצפויים לחלוף מן העולם ואלה שצפויים להופיע. רשימות שאמורות לעזור לנו להבין מה ללמוד, במה לעסוק. רשימות שרק מחדדות את מה שאנחנו כבר יודעים, השינויים התכופים הם חלק מעולמנו בתחומים רבים והשלכותיהם מורגשות גם בעולם העבודה.

כל מי שעובד היום בתעשיית התקשורת, סלולרי, אינטרנט, אפליקציות, סביר להניח שהמשרה שלו לא היתה קיימת לפני קצת יותר מעשור.

השינויים הטכנולוגיים סביבנו משנים את אופי העבודה ומיקומה, משנים משרות, מוסיפים אחרות ואפילו משנים סדרי עולם של מעסיק ועובד. קחו לדוגמה את הכנסות  Apple  מאפליקציות שכתבו אנשים שהם לא עובדים של החברה – זהו מודל עבודה שונה לגמרי מזה שהורגלנו אליו בעבר. דוגמה אחרת לאופי העבודה המשתנה הם מנועי חיפוש והתאמה הקיימים היום ברשת המחברים בין עובדים למשרות במבנה פרויקטים, כדוגמת mturk של Amazon.

הילדים שיתחילו בסתיו הקרוב כיתה א' יצאו לשוק העבודה בסביבות 2030. ואם לצטט את מולי אדן בכנס החינוך השנתי של אינטל: אנחנו מלמדים אותם היום עבור משרות שלא קיימות עדיין, לפתור בעיות שעוד לא הוגדרו, בעזרת טכנולוגיות שעדיין לא הומצאו.

תנסו לחשוב אחורה 15 שנה: המחשב שהיה לנו בבית היה מחובר לרשת באמצעות כבל אל הקיר. מהירות גלישה? לא ידענו אז מה זה גלישה. אם היינו מייחודי הסגולה שהיה להם טלפון נייד הוא ידע רק לחייג. שיעורים עשינו בספריה בעזרת אנציקלופדיות כבדות משקל ובטלוויזיה ראינו מה ששידרו או מה שהקלטנו  במכשיר הוידיאו.

תוך 15 שנה אנחנו יכולים מהנייד שנמצא כמעט בכל כיס לגשת לכל מידע שנרצה, לדבר, לגלוש, לשמוע מוסיקה ולצפות בוידיאו. בכל דקת אינטרנט צופים בעולם ב 1.3 מיליון סרטי וידיאו, מעל 2 מיליון חיפושי גוגל, מעל 6 מיליון צפיות פייסבוק.

מי יכול היה לשער לפני עשור או שניים שכך יראה העולם שלנו? כשקיבלנו החלטות מה ללמוד ובמה לעסוק, לא יכולנו לדעת איך יראה העולם העבודה בו נעבוד רוב חיינו המקצועיים.

אז איך בכל זאת נבחר מה ללמוד? באיזה מקצוע לעסוק?

במה שאתם אוהבים!  כי זה מבטיח שתרצו להשקיע, תמיד תהיו טובים, מעודכנים, גמישים לשינויים שיתרחשו בתחום שלכם.

וגם כי כל יום עבודה הוא יום שנתנו מחיינו והיה רצוי שזה יהיה שווה…

large-AX1A2125-2
נירית כהן

אני נירית כהן ובעשור האחרון אני מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים וגם בממד הלאומי של כלכלה, חברה וחינוך.

חיפוש
המומלצים
הרשמה לבלוג
כדי שתישארו מעודכנים

למנהלים. לעובדים. לקריירה.

העולם משתנה סביבנו ופוגש אותנו כל פעם במקום אחר. מה מעניין אותך היום?
למנהלים: להכין את המנהלים, התהליכים והארגון לארגון העתידי
לעובדים: כלים לפיתוח, חיבור ושימור עובדים בנורמלי החדש
למרכזי קריירה: תכנים לפיתוח וניהול קריירה למרכזים ועמותות שעוסקות בקריירה
לקריירה שלך: מפה וכלים לחיפוש עבודה, ניהול ושינוי בקריירה שלך
Web_Icon_2

למנהלים

Web_Icon_1

לעובדים

Web_Icon_3

למרכזי קריירה

לקריירה שלך

כדי שתהיו מוכנים... הירשמו לניוזלטר השבועי