בגיל 45 מתכננת מסלול לשינוי

אורי התקשרה אלי השבוע, הושיטה יד דרך הערוצים החברתיים. וכמו כל שיחה כזו אני מגלה משהו חדש על הדרך ועל עצמי.

גם אורי במסע הזה באמצע החיים, מחפשת את השלב הבא בקריירה. כמו רבים מאיתנו, בשנים בהן אנחנו שכירים, אנחנו שקועים כל כולנו בעבודה, ביום יום, ולא משאירים זמן לפיתוח אישי, ליצירה ותחזוק של מערכת קשרים מחוץ לארגון, לשאלה מה הצעד הבא, איך יראה העשור הבא, מה אני באמת רוצה לעשות???

אני משתפת את אורי בלמידה מהמסע שלי: בשביל ליצור מרחב לכל אלה, חייבים לייצר עוגן, מסלול שיבטיח שנפנה זמן למה שמסתכל קדימה ולא כאן ועכשיו. כי בלי משהו שיכריח אותנו לעצור את השוטף ולטפל בעתיד, רובנו לא נעשה את זה. ואז, יום אחד אתה קם ומגלה שהעתיד הגיע ואתה לא מוכן אליו…

סיפרתי לאורי שכמו רבים אחרים, הבנתי באמצע החיים שרוב עולמי בתוך הארגון, הרשת שלי קשורה לעבודה ולמרות היותה מדהימה ומאתגרת, היא מגדירה את כולי. ויותר מכך הבנתי שביום בו ניפרד, הארגון ואני, יותר מידי ממני נשאר מאחור ולא מספיק נשאר והולך קדימה איתי.

זו היתה הארה מבהילה, לפחות עבורי. והיא שגרמה לי לסלול את המסלול שלי לשינוי, לייצר עוגנים שיחייבו אותי לעצור מדי פעם ממשימות היום יום ולפנות זמן לפתח את עצמי בלא קשר לתפקיד ולארגון.

אז איך עושים את זה?

images (2)

בספרם Switch: How to Change Things When Change Is Hard מגדירים הכותבים Dan and Chip Heath כי אחד המרכיבים החשובים לשינוי הוא לעצב לנו את השביל אל השינוי.

To change yourself or other people, you’ve got to change habits

נזכרתי בספרם המומלץ של האחים Heath בשיחה עם אורי, שיחה על מסלול קריירה. כדי שנוכל, אם נרצה או נאלץ לסטות מהמסלול, לזהות עבור עצמנו מסלול חדש, אנחנו חייבים לייצר לעצמנו עוגנים שיבטיחו לנו נקודות עצירה, כאלה שיאפשרו לנו לפתח את עצמנו ואת האפשרויות למסלולים חדשים. או לדבריהם של האחים Heath:

Action triggers simply have to be specific enough and visible enough to interrupt people’s normal stream of consciousness

איך עושים את זה? אפשר להצטרף לעמותה מקצועית או בתחום עניין וללכת לפגישות ופעילויות, לעשות רשימה של אנשים מהמעגל השני והשלישי ולקבוע כל שבוע כוס קפה אחת לפחות, ללכת להרצאות וכנסים, לפתח את הרשת החברתית בערוצים השונים, להצטרף לדיונים, לכתוב בלוג…

כל אחד ומה שמתאים לו או לה, מה שמתאים כדי להוות עבורכם מסלול לצעוד בו בכיוון נוסף על זה השוטף.

העיקר, שתדעו בוודאות שיש בכם יותר מאשר מי שאתם בתוך הארגון והתפקיד, שתדעו לזהות את מה שילך איתכם לכל מקום אליו תבחרו ללכת.

בהצלחה

large-AX1A2125-2
נירית כהן

אני נירית כהן ובעשור האחרון אני מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים וגם בממד הלאומי של כלכלה, חברה וחינוך.

חיפוש
המומלצים
הרשמה לבלוג
כדי שתישארו מעודכנים

למנהלים. לעובדים. לקריירה.

העולם משתנה סביבנו ופוגש אותנו כל פעם במקום אחר. מה מעניין אותך היום?
למנהלים: להכין את המנהלים, התהליכים והארגון לארגון העתידי
לעובדים: כלים לפיתוח, חיבור ושימור עובדים בנורמלי החדש
למרכזי קריירה: תכנים לפיתוח וניהול קריירה למרכזים ועמותות שעוסקות בקריירה
לקריירה שלך: מפה וכלים לחיפוש עבודה, ניהול ושינוי בקריירה שלך
Web_Icon_2

למנהלים

Web_Icon_1

לעובדים

Web_Icon_3

למרכזי קריירה

לקריירה שלך

כדי שתהיו מוכנים... הירשמו לניוזלטר השבועי