בני 45+ יכולים להגשים הכל!

התקשורת עוסקת רבות בקשיי התעסוקה של גילאי ה 45+. קיבלתי בחודש האחרון פניה כמעט מכל ערוצי הטלויזיה וכמה עיתונים לראיונות המגדירים אותנו "עבדים" (בפסח), "דפוקים", "לא רצויים בשוק העבודה" ועוד. ואני ביקשתי מהם לשנות את השיח. למה? כי השיח הציבורי בונה מותג, והגיע הזמן שנבנה לעצמנו מותג חדש. 

Chances-of-success

רבים מאיתנו השכירים לא מבינים עדיין שגם אנחנו, כמו עצמאים, גם אנחנו מותג. בין אם המותג שלנו נוצר על ידי חשיבה וניסוח מוקפד, או שהתהווה לבד ואולי אפילו הוזנח. כולנו מותג. והמותג האישי שלנו חשוב! וגם המותג הקבוצתי של קבוצת ההתייחסות שלנו חשוב. בין אם אתם שייכים למגזר, מגדר, או קבוצת גיל, המותג של הקבוצה צובע אתכם בבואכם ליצר את המותג האישי שלכם. וזה משפיע באופן ישיר על הקריירה שלכם.

בחזרה לשיחה על העובדים מעל גיל 45. הגיע הזמן להפסיק ולהגדיר אותם כ"מבוגרים", "עייפים", "לא מתאימים לשוק העבודה". אני לא יודעת מה אתכם, אבל גם אני מעל גיל 45. ולא, אני לא מבוגרת ולא עייפה ומאד מבוקשת בשוק העבודה. אני מקפידה לוודא שהיכולות שלי רלוונטיות ומעודכנות, מובילות בתחומי ומבוקשות. אני לא מפסיקה לרגע ללמוד, למתוח את גבול הנוחות, להתנסות, ליפול ולקום ולנסות שוב. זו לא דרך פשוטה, יש פה המון השקעה אבל גם מתנה ענקית. והכי חשוב, זו דרך הכרחית לימים האלה, לעולם העבודה שבו אנו חיים. אני לא נותנת לאחרים להגדיר את המותג שלי בשוק העבודה על סמך הגיל או המגדר, אני בוחרת להגדיר אותו בעצמי בכלים שלי.

Your personal brand is the way your values and talents are deliberately expressed through your profession, skill set, online presence, communication style, even clothing. Your personal brand represents what you stand for in a way that both defines you and sets you apart. -Dorie Clark

מתי פעם אחרונה הקדשתם זמן ותשומת לב לעצמכם, לסיפור המקצועי שלכם, למותג המקצועי שלכם ולא פחות חשוב לעתיד המקצועי הרצוי שלכם ואיך אתם, אתם ולא אחרים, איך אתם מגדירים הצלחה???

זה הזמן לבחון את עצמכם ולעדכן את מה שדורש עדכון. מה שהיה נכון לעשור הקודם בחייכם, לא בהכרח נכון לעונת החיים שלכם היום.

אני, למשל, שמרתי שנים ארוכות על שעות עבור הילדים. היו לי אפילו שעות חסומות ביומן, כדי שלא יכנסו ישיבות ערב עם ארה"ב על שעות ארוחת ערב או סיפור לפני השינה. אני עוד זוכרת את היום שבו גיליתי שבשעות האלה אני פתאום פנויה לראות טלוויזיה או לקרוא ספר, שגיליתי שהילדים כבר לא משחקים איתי על השטיח ובעניין השינה, הם הולכים לישון אחרי…
השלב הזה שבו הילדים בתיכון, אח"כ מתגייסים ואז עוברים דירה למעונות והלאה משם, השלב הזה משאיר לנו פתאום המון זמן פנוי שקודם הקדשנו להורות. ועכשיו אנחנו יכולים להקדיש לעצמנו.

וזה כולל להקדיש לפיתוח המשך הקריירה של עצמנו, להבין מה אנחנו רוצים לעשות בעשורים הבאים, ולוודא שאנחנו מוכנים לדרך הזו, הן מבחינת היכולות והכלים והן בבניית המותג המקצועי שלנו. בין אם אנו עוברים מתפקיד לתפקיד בתוך הארגון או בין ארגונים, או עוברים מ"משרת אם" למסלול קריירה, או ממשרת שכיר לפעילות עצמאית או יזמית, כל אלה דורשים מאיתנו בחינה מחודשת ועיצוב מותג אישי, כזה שיפתח לנו דלתות בשלב החדש.

אז אם אתם בני 45+ ואתם חושבים על הקריירה שלכם, תעשו לעצמכם טובה ותנתקו את עצמכם מהמותג החיצוני הזה שלא יעזור לכם בדבר. ותייצרו את המותג האישי שלכם.

הנה כמה רעיונות איך לחשוב מחדש על המותג החשוב ביותר, המותג שהוא אתם:

  1. נסחו את המותג שלכם: קחו את קורות החיים שלכם, פרופיל ה LinkedIn שלכם וכל תוכן מקצועי אחר שיש לכם והתחילו לנסח את הסיפור המקצועי שלכם. הניסיון שלכם הוא המותג שלכם. נסחו אותו, תארו אותו באופן מעניין וייחודי לכם.  בסופו של דבר, הניסיון והיכולות שאתם מביאים לשולחן הם שיוצרים עבורכם את היתרון התחרותי. השתמשו בזה. הם חלק ממי שאתם. עדכנו את פרופיל ה LinkedIn שלכם שיספר את הסיפור הזה שכן LinkedIn הוא המקום הראשון אליו הולכים רבים בכדי ללמוד עוד עליכם. לדוגמא, אם קראתי את הפסקה לעיל שכתבה Dorie Clark אני אחפש את המקור של הפסקה הזו ב Google ואמצא שיש עוד חומר רב שהיא כותבת בנושא. אז אני אעבור ל LinkedIn ללמוד עוד אודותיה ולעקוב אחריה. 
  2. אל תפחדו לקבל עזרה: בנית מותג היא מהלך לא קל. מצאו מישהו, מהרשת שלכם או מומחים בשכר, שיעבור איתכם על המותג שלכם. מישהו שיכול לעזור לכם לנסח נכון את מי שאתם, את מה שאתם מביאים. לפעמים, לבד, אנחנו לא מצליחים לראות את הערך של הניסיון שלנו, של התובנות שלנו, של מה שהשגנו. למה? כי אנחנו עשינו כל זאת, לנו זה נראה טבעי. מישהו מבחוץ יכול לעזור לנו לראות את הייחודי והמשמעותי ולנסח אותם נכון. 
  3. ותמשיכו לבנות את עצמכם: המותג שלכם מתעדכן ומשתנה כל הזמן. גם אחרי שהגדרתם אותו. בנו את הרשת שלכם, קבצו סביבכם ברשת, בעמוד עצמאי או בלוג או ב LinkedIn אנשים בעלי תחומי עניין כשלכם ותובילו שם שיחה משמעותית בנושאי המומחיות שלכם. תמשיכו ללמוד, השארו מעודכנים, אל תפסיקו לרגע להתפתח. יש לכם עוד המון שנים לצמוח, אם תדעו לאן פניכם מועדות, בודאי תשפרו את הסיכוי שתצמחו בכייון הנכון.

והכי חשוב, בבואכם להגדיר את המותג שהוא אתם, תציגו את הערך שלכם, את המעמד שלכם, מקמו עצמכם במקום שמגיע לכם כי אתם חכמים ומנוסים, מעודכנים ורלוונטים. אף אחד לא יכול לקחת מכם את מי שאתם.

בהצלחה רבה.

large-AX1A2125-2
נירית כהן

אני נירית כהן ובעשור האחרון אני מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים וגם בממד הלאומי של כלכלה, חברה וחינוך.

חיפוש
המומלצים
הרשמה לבלוג
כדי שתישארו מעודכנים

למנהלים. לעובדים. לקריירה.

העולם משתנה סביבנו ופוגש אותנו כל פעם במקום אחר. מה מעניין אותך היום?
למנהלים: להכין את המנהלים, התהליכים והארגון לארגון העתידי
לעובדים: כלים לפיתוח, חיבור ושימור עובדים בנורמלי החדש
למרכזי קריירה: תכנים לפיתוח וניהול קריירה למרכזים ועמותות שעוסקות בקריירה
לקריירה שלך: מפה וכלים לחיפוש עבודה, ניהול ושינוי בקריירה שלך
Web_Icon_2

למנהלים

Web_Icon_1

לעובדים

Web_Icon_3

למרכזי קריירה

לקריירה שלך

כדי שתהיו מוכנים... הירשמו לניוזלטר השבועי