עבודה מוצאים דרך המעגל השלישי

ישבתי השבוע עם חבר אשר מתכנן לעשות שינוי בקרוב מאד. אני הייתי אחת מפגישות הקפה שלו, אלו שאנחנו עושים בתהליך חיפוש עבודה. אתם מכירים את התהליך, אומרים לנו להכין רשימה של כל מי שאנחנו מכירים ולהתחיל להסתובב.

החבר שלי מגיע מתחום משאבי האנוש, הוא כבר יודע שהצלחה של פגישות הקפה לא נמדדת בכך שיצאת מהן עם הצעת עבודה. להיפך. סביר להניח שלא תצא עם הצעת עבודה מהפגישות מהמעגל הראשון, אלו שאתה עושה עם אנשים ברשת שלך, אנשים שאתה מכיר. למה? כי אם הייתי מכירה תפקיד פנוי ואני יודעת שאתה מחפש עבודה, כבר הייתי עושה את החיבור הזה מזמן…

תפקידן של הפגישות עם המעגל הראשון, הוא מעגל ההיכרויות הישירות שלנו, הוא לקשר אותנו עם המעגל השני. אלו אנשים שאנחנו לא מכירים אבל פועלים בתחומים בהם אנחנו עשויים למצוא את התפקיד הבא שלנו. בשלב הזה כדאי לא לפסול כלום, להשאיר ראש פתוח ולקבוע כמה שיותר פגישות. רק חשוב לדעת שגם מכאן לרוב לא נצא עם הצעת עבודה. הסיבה פשוטה, אלו אנשי קשר של המעגל הראשון שלנו ולכן יש סיכוי טוב שאם היתה כאן הזדמנות הוא כבר היה עושה עבורנו את החיבור.

אז בשביל מה להפגש עם אנשים שאתה לא מכיר? בהקשר לחיפוש העבודה התשובה היא שאלו הפגישות הכי חשובות. אלו הפגישות שיובילו אותנו אל המעגל השלישי. וכאן מגיע חיפוש העבודה לנקודה מכרעת.

המעגל השלישי, החברים של החברים של החברים שלנו, אלן הפגישות שיפתחו בפנינו הזדמנויות שלנו לא היתה ידיעה או גישה אליהן. אלו ההזדמנויות שרק התהליך הזה יחשוף אותנו אליהן כי אחרת לא היינו שומעים עליהן והם לא היו שומעים עלינו. המעגל השלישי הוא לרוב המקור להצעות העבודה.

אז אם אתם מחפשים עבודה ועייפים כבר מפגישות שכאילו לא מניבות שום תוצאה תזכירו לעצמכם שיש המון סיבות לפגוש אנשים חדשים ובמיוחד בתהליך חיפוש עבודה, המעגל השלישי הוא החשוב ביותר.

בהצלחה.

large-AX1A2125-2
נירית כהן

אני נירית כהן ובעשור האחרון אני מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים וגם בממד הלאומי של כלכלה, חברה וחינוך.

חיפוש
המומלצים
הרשמה לבלוג
כדי שתישארו מעודכנים

למנהלים. לעובדים. לקריירה.

העולם משתנה סביבנו ופוגש אותנו כל פעם במקום אחר. מה מעניין אותך היום?
למנהלים: להכין את המנהלים, התהליכים והארגון לארגון העתידי
לעובדים: כלים לפיתוח, חיבור ושימור עובדים בנורמלי החדש
למרכזי קריירה: תכנים לפיתוח וניהול קריירה למרכזים ועמותות שעוסקות בקריירה
לקריירה שלך: מפה וכלים לחיפוש עבודה, ניהול ושינוי בקריירה שלך
Web_Icon_2

למנהלים

Web_Icon_1

לעובדים

Web_Icon_3

למרכזי קריירה

לקריירה שלך

כדי שתהיו מוכנים... הירשמו לניוזלטר השבועי